In verband met het coronavirus zijn er een aantal wijzigingen in onze dienstverlening

Voor u en onze veiligheid volgen ook wij de RIVM-richtlijnen op in de strijd tegen corona. Dit doen we door persoonlijk contact op het gemeentehuis zo veel mogelijk te beperken. Er gelden daarom aangepaste openingstijden. Alleen afspraken die noodzakelijk zijn, gaan door en er is geen vrije inloop.

Mondkapje

Als u op afspraak het gemeentehuis bezoekt, moet u een mondkapje dragen.

Online regelen

Misschien kunt u uw vraag ook online regelen en is een afspraak niet nodig. Ga via de homepage bijvoorbeeld naar ‘Verhuizen’ of ‘Paspoort, ID of Rijbewijs aanvragen’. Of typ wat u zoekt in het zoekveld en kijk op de informatiepagina of u dit online kunt regelen. 

Sluit venster

Stempas

De stempassen worden in week 7 bij u thuis bezorgd.

Op uw stempas staat het adres van het stembureau dat het dichtst bij u in de buurt ligt. Maar u mag zelf kiezen in welk stembureau binnen de gemeente u uw stem uitbrengt.

Meenemen bij het stemmen

  • Uw stempas
  • Paspoort, identiteitskaart of rijbewijs
    De geldigheid van deze documenten mag bij het stemmen maximaal 5 jaar zijn verlopen. Op deze documenten moet bij ‘geldig tot’ 18 maart 2016 of een latere datum staan.

Bent u uw identiteitsbewijs kwijt of is het gestolen? Dan kunt u uw stem uitbrengen door een verklaring van vermissing van de gemeente of een proces-verbaal van de politie te tonen, in combinatie met een pasje met uw naam en foto. Denk bijvoorbeeld aan een NS-abonnement.

Stempas kwijt of niet ontvangen

Als u geen stempas heeft ontvangen, of uw stempas bent verloren, kunt u op 2 manieren een vervangende stempas aanvragen. Ook als uw stempas ernstig beschadigd is, kunt u een nieuwe stempas aanvragen.

Het formulier waarmee u dit doet, vindt u hieronder.

Pagina opties