Stempas

De stempassen worden in week 17 bij u thuis bezorgd.

Op uw stempas staat het adres van het stembureau dat het dichtst bij u in de buurt ligt. Maar u mag zelf kiezen in welk stembureau binnen de gemeente u uw stem uitbrengt.

Meenemen bij het stemmen

  • Uw stempas
  • Paspoort, identiteitskaart of rijbewijs
    De geldigheid van deze documenten mag bij het stemmen maximaal 5 jaar zijn verlopen.  

Bent u uw identiteitsbewijs kwijt of is het gestolen? Dan kunt u uw stem uitbrengen door een verklaring van vermissing van de gemeente of een proces-verbaal van de politie te tonen, in combinatie met een pasje met uw naam en foto. Denk bijvoorbeeld aan een NS-abonnement.

Stempas kwijt of niet ontvangen

Als u geen stempas heeft ontvangen, of uw stempas bent verloren, kunt u op 2 manieren een vervangende stempas aanvragen. Ook als uw stempas ernstig beschadigd is, kunt u een nieuwe stempas aanvragen.

Het formulier waarmee u dit doet, vindt u onderaan de pagina.

Hoe kunt u een nieuwe stempas aanvragen?

Schriftelijk

U stuurt uiterlijk 20 mei 2019 een verzoek voor een vervangende stempas met een kopie van een geldig legitimatiebewijs naar:

  • Gemeente Heeze-Leende
    team Burgerinformatie
    Antwoordnummer 12
    5550 VR Heeze
    (geen postzegel nodig)
  • of ingescand per e-mail naar: verkiezingen@heeze-leende.nl.

Mondeling

Bij het team Burgerinformatie kunt u persoonlijk tot uiterlijk 22 mei 2019, 12.00 uur, met een geldig legitimatiebewijs, een vervangende stempas aanvragen.

Openingstijden Burgerinformatie:

  • maandag 09.00 - 20.00 uur
  • dinsdag t/m donderdag 09.00 - 17.00 uur
  • vrijdag 09.00 - 12.30 uur

Mocht u alsnog uw 'oude' stempas terugvinden dan kunt u daarmee niet stemmen, dat kan alleen met de nieuwe stempas.

Pagina opties