Gevolgen dienstverlening  door coronavirus

Door het coronavirus (COVID-19) werken de meeste medewerkers thuis. Dat kan gevolgen hebben voor onze dienstverlening.

Verkouden, hoesten of koorts? Verzet dan uw afspraak. Misschien kunt u het ook online regelen?

Verder vragen we om niet dringende afspraken vanaf 1 juni in te plannen.

Voor uw en onze gezondheid: doe een bezoek aan het gemeentehuis in uw eentje. Heeft u begeleiding nodig? Zorg voor de afstand van 1,5 meter.

Samen beschermen we de mensen om ons heen!

Sluit venster

Vertrouwenspersoon Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg

Jongeren, (pleeg)ouders én verzorgers kunnen een beroep doen op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon werkt voor een onafhankelijke stichting, het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg en is niet in dienst van een jeugdzorginstelling of de gemeente.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor u doen?         

  • Luisteren naar uw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval neemt de vertrouwenspersoon uw verhaal altijd serieus.
  • De vertrouwenspersoon informeert u over uw rechten en geeft  advies. U bepaalt zelf de gekozen route.
  • Ook kan de vertrouwenspersoon u ondersteunen bij een gesprek met de gemeente of een jeugdzorginstelling en/of de klachtencommissie.

Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is altijd gratis.

Vraag, probleem of klacht?

Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over de hulp die u krijgt. Als u denkt dat u er niet over kunt praten met uw hulpverlener of met de desbetreffende instelling, dan is het goed om te weten dat u altijd terecht kunt bij een vertrouwenspersoon van het AKJ.

Op de website van het AKJ vindt u meer informatie en alle contactgegevens. Ook kunt u telefonisch contact opnemen: 088 555 1000.

Speciaal voor jongeren is er de mogelijkheid om te chatten met een vertrouwenspersoon. Dat kan van maandag tot en met donderdag van 16.00 uur tot 20.00 uur en op vrijdag van 15.00 uur tot 17.00 uur.

Pagina opties