Informatie stempassen
De stempassen worden uiterlijk 15 oktober 2025 bij alle kiesgerechtigden bezorgd. Om te mogen stemmen, heeft u een geldige stempas en een identiteitsbewijs nodig. Het identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar verlopen zijn.
Stempas kwijt of niet ontvangen?
Heeft u geen stempas ontvangen, bent u de stempas kwijt of is de stempas ernstig beschadigd? Dan kunt u een vervangende stempas aanvragen.
Digitaal en schriftelijk kan dat tot uiterlijk vrijdag 24 oktober 17.00 uur.

Kiezerspas
Als een kiezer voor de Tweede Kamerverkiezing in een andere gemeente wil stemmen dan waar hij woont, kan hij een kiezerspas aanvragen. Met een kiezerspas kan in heel Nederland worden gestemd.
Een kiezer kan alleen met deze kiezerspas stemmen en hij krijgt geen nieuwe pas als de kiezerspas zoekraakt. Bij de stemming overhandigt de kiezer zijn kiezerspas en een identiteitsdocument aan het stembureau.

Aan de balie of per post een kiezerspas of vervangende stempas aanvragen
In persoon kan dat tot uiterlijk woensdag 15 oktober 2025 12.00 uur. Hiervoor kunt u telefonisch een afspraak maken. Vergeet niet om uw geldig legitimatiebewijs mee te nemen.
Ook kunt u een van onderstaande formulieren printen en volledig ingevuld versturen naar de gemeente Heeze-Leende, Postbus 10.000, 5590 GA Heeze. Het formulier moet uiterlijk 13 oktober om 17.00 uur bij ons binnen zijn.
Formulier 'Vervangende stempas aanvragen' downloaden
Formulier 'Kiezerspas aanvragen' downloaden