De stempassen worden uiterlijk 15 oktober 2025 bij alle kiesgerechtigden bezorgd. Om te mogen stemmen, heeft u een geldige stempas en een identiteitsbewijs nodig. Het identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar verlopen zijn. 

Stempas kwijt of niet ontvangen?

Heeft u geen stempas ontvangen, bent u de stempas kwijt of is de stempas ernstig beschadigd? Dan kunt u een vervangende stempas aanvragen.

  • In persoon is het mogelijk om vanaf 15 oktober  tot dinsdag 28 oktober 2025 12.00 uur een vervangende stempas aan te vragen
  • Online is het mogelijk vanaf 15 oktober 2025 tot uiterlijk vrijdag 24 oktober 17.00 uur een vervangende stempas aan te vragen

DigiDVervangende stempas aanvragen

Kiezerspas

Als een kiezer voor de Tweede Kamerverkiezing in een andere gemeente wil stemmen dan waar hij woont, kan hij een kiezerspas aanvragen. Met een kiezerspas kan in heel Nederland worden gestemd.

Een kiezer kan alleen met deze kiezerspas stemmen en hij krijgt geen nieuwe pas als de kiezerspas zoekraakt. Bij de stemming overhandigt de kiezer zijn kiezerspas en een identiteitsdocument aan het stembureau.

DigiDKiezerspas aanvragen

Aan de balie of per post een kiezerspas of vervangende stempas aanvragen

In persoon is het mogelijk om vanaf 15 oktober tot dinsdag 28 oktober 2025 12.00 uur een vervangende stempas aan te vragen. Vergeet niet om uw geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken, u kunt gewoon binnenlopen. 

Ook kunt u een van onderstaande formulieren printen en volledig ingevuld versturen naar de gemeente Heeze-Leende, Postbus 10.000, 5590 GA Heeze. Het formulier moet uiterlijk 24 oktober om 17.00 uur bij ons binnen zijn. 

Formulier 'Vervangende stempas aanvragen' downloaden 
Formulier 'Kiezerspas aanvragen' downloaden